Vervelen(d)

juni 25, 2008

Terwijl ik in mijn thee roer, staar ik glazig naar buiten. Het is al heel wat dat ik zojuist thee voor mezelf heb gehaald, een hele prestatie. Nadat ik namelijk vanmorgen de was heb opgehangen, de boodschappen heb gedaan en de grote stapel belangrijke papieren op mijn bureau heb gesorteerd (en er toen uiteindelijk achterkwam dat ik maar beter niets weg kon gooien), heb ik me alleen nog maar doodverveeld.

Zo gaat dat nu al dagen. De examens zijn voorbij, ik ben geslaagd en de periode van extra werken gaat pas volgende week van start (probleempje: ik ben vergeten welke weken ik nog meer had opgegeven om extra te werken). Er gebeurt dus ook niets boeiends in mijn leven dat ongeveer net zo interessant is als het populairste gespreksonderwerp van de klanten bij de Albert Heijn (Het Weer, red.), ik moet nog twee lange maanden wachten voor ik naar de universiteit ga en ik ben nu uit pure wanhoop maar even op de grond gaan liggen.

Oh, de verveling.

Of ik niet iets kan bedenken om te gaan doen? Jawel, en dat is precies waar dat briljante idee zich begint om te vormen tot een onvermijdelijk groot probleem: ik wil een nieuw stukje voor mijn weblog schrijven. Sterker nog, dat wil ik al tien dagen lang. Elke ochtend start ik vol goeie moed mijn computer op, open ik met veel enthousiasme Word en staar ik ijverig naar mijn blinkende toetsenbord – maar het blijft bij staren. Eerst staar ik vijf minuten, dan is het opeens alweer een kwartier en vervolgens – zoals het tegenwoordig elke tevergeefse poging weer eindigt – mep ik uit woede op zo’n manier op mijn toetsenbord dat Word zichzelf afsluit.

Als ik niet achter mijn computer zit, hopend op een geniale ingeving en wat schrijfmoed, probeer ik overal wel inspiratie van te krijgen. Als ik aan mijn ontbijt zit, vraag ik me hardop af of het leuk zou zijn om over volkoren beschuit te schrijven, als ik op de fiets zit, probeer ik een ongeluk te krijgen om zo mijn weblog op te kunnen leuken met een spannend stukje en als ik achter de kassa zit hoop ik op een klant die het record van ‘onmenselijkheid’ verbreekt, zodat ik de nietsvermoedende buitenwereld kan waarschuwen voor hem of haar.

Het lijkt wel alsof het lot me tegenwoordig niets meer gunt, want inspiratie krijgen? Ho maar. Daar doet mijn brein niet meer aan, deze dagen. Het heeft nu een kersvers motto uitgevonden: een dag niet verveeld is een dag niet geleefd. Ik heb overigens wel twee nieuwe talenten in mezelf naar boven weten te halen, waarvan ik niet eens wist dat ik ze in me had: ik heb mezelf ontpopt tot Europees kampioene uit-mijn-neus-vreten en ben er zeker van dat ik inmiddels elk doorgewinterd expert met gemak zal kunnen verslaan tijdens een heftig potje wortel-schieten.

Er zitten dus ook nog leuke kanten aan.

…Of klonk dat niet geloofwaardig? Ach ja. Ondanks dat vervelen mijn nieuwe specialiteit is, ben ik nog steeds de meest onpersuasieve leugenaar die er bestaat. En – hé. Krijg nou wat. Ik durf het bijna niet te geloven, maar ik denk dat ik zowaar mijn inspiratie heb teruggevonden. Dit lijkt namelijk verdacht veel op bijna een heel A4-tje, volgeschreven met onzinnige informatie waar niemand wat aan heeft, flauwe opmerkingen waarmee je zelfs de meest dichtbepakte coffeeshop in Amsterdam niet kunt entertainen en zoveel pogingen tot lange, gestructureerde, interessante zinnen dat je na de tweede regel niets liever wilt dan op het kruisje klikken.

In dat geval verveel ik mensen hier graag mee.

2 Reacties to “Vervelen(d)

  1. Marieke said

    Linda <3,

    DEZE IS ZO COOL 8D. En ik had helemaal niet na twee regels dat ik het weg wilde klikken, nee, integendeel – ik wilde lezennnn 8D. Want alles wat jij schrijft, vliegt zo gemakkelijk je hoofd binnen, en blijft dan rusten op een plekje waar alle leuke dingen zich verzamelen, want dit is echt [i]leuk[/i] :ah:!
    En zomg nog maar 18 dagen <3. En hopelijk nog maar 4 o_o<3.

    LOADS of love <3,
    Marieke

    P.S. En als je je nog eens verveelt, kom je maar mooi hierheen 8D.

  2. nekowrites said

    Hooooi!

    Dat van die inspiratieloosheid ken ik man :’D Weet je nog dat ik vroeger iedere dag een blog typte die ook echt daadwerkelijk ergens over gíng? Nou – die tijden zijn echt voorBIJ. In het begin heb ik mijn hoofd echt gebroken om een onderwerp te kunnen verzinnen voor een weblog maar het leek toch allemaal nergens op, dus nu ben ik daar maar mee gestopt.

    Zo he, het lijkt wel alsof ik alleen maar op jouw blogs reageer om te komen zeiken over mijn depressiviteit over sommige dingetjes, maar ik herken me soms zo in jou he o.o’ Ik voel me echt een waardeloze schrijfster nu. *heeft al eeuwen niks meer op papier gezet*

    Maargoed – ik ga nu naar Utrecht om de sleutel van mijn kamer op te halen, dan ga ik daar schoonmaken, daarna heb ik diplomauitreiking en vrijdagmorgen ga ik op vakantie, dus ik denk niet dat ik je nog zie voor de rest o.o Ik wens jou iig werkze (ik ben overwerkt, trouwens. Yeuy.) de komende weken en ik hoop dat ik een leuke vakantie heb want Roy is heel anders en raar en ik ben fucking doodsbang.

    Heel veel liefs,
    Neko Mara.

Plaats een reactie